Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER


Når du køber møbler hos www.boboonline.dk, er sælger:

BOBO Aps
Hesthøjvej 16
7870 Roslev

Bank: Spar Nord - reg. 8500 kontonr 4587005498
Cvr. nr. 37348902


Alle kontrakter indgås på dansk.

Der kan kun indgås aftaler med personer over 18 år. Børn og unge under 18 må således have en myndig person til at forestå handlen.

http://www.boboonline.dk/ opdateres dagligt.

Der tages desuden forbehold for, at farven på møblerne kan fravige en smule i forhold til farverne vist på boboonline.dk (gælder især naturprodukter som marmor, travertin og træ)

Læs i øvrigt alle afsnit under handelsbetingelser.


Bestilling

1. Find den eller de ønskede varer og kom dem i indkøbsvognen ved at klikke på "læg i vogn".
2. Gå til indkøbsvognen (du kan her slette varer eller ændre på antallet, husk at opdatere for at se ændring på pris)
3. Tast "gå til kassen" - her kan du udfylde alle informationer på en og samme side.
4. Tast "gå til betaling" - indtast kort oplysninger og godkend.


Systemet sender dig straks en kvittering på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
Når din bestilling er ekspederet, får du en mail hvor vi bekræfter ordren. (Dette sker senest 2 hverdage efter din bestilling)

www.boboonline.dk lagerfører ikke selv produkterne og er derfor afhængig af producentens aktuelle lagerstatus.

Betaling

www.boboonline.dk modtager betaling på:

Betalingskort:

- DANKORT
- VISA DANKORT
- MASTERCARD
- MAESTRO
- VISA
- VISA ELECTRON
- JCB
- AMERICAN EXPRESS

Alternative betalingsmåder:
- MobilePay
- Viabill

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes - typisk dagen før eller samme dag du modtager varen.

Alle beløb er angivet i danske kroner inkl. moms
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

http://www.boboonline.dk/ krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.


Fortrydelsesret

Du kan returnere eller ombytte dine varer 365 dage fra den dag du modtager varen.

Gode råd for returnering af varer
- Returvaren skal være 100 % salgbar. Eventuelle forringelser vil blive fratrukket dit returbeløb. En forringelse kan være, hvis du reelt har taget varen i brug.
- Pas på den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget kan dette betyde at varens værdi forringes.
- Undlad montering af ”saml-selv” møbler, da dette vil medføre en betydelig værdiforringelse af varen.
- Varen må naturligvis gerne afprøves inden returnering, så længe det ikke medfører en forringelse af varens værdi eller af original emballage.
- Undgå at påføre klistermærker, mærkater eller påskrift på emballagen, da varens salgbarhed og dermed også varens værdi forringes.
- Gem din faktura-mail da fakturaen på varen skal fremvises ved returnering.

Skal vi hjælpe med returnering?
Hvis du ønsker at vi skal hjælpe med returneringen, kan du udfylde en returformular lige her. Denne ydelse koster 500 DKK, som bliver fratrukket det beløb, du skal have returneret, når vi modtager varen retur.

Hvis du selv sørger for returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

BOBO Aps
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Port 3-4

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

OBS! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.


Vi forventer at du afsender varerne hurtigst muligt efter, at du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende retur senest 14 dage efter vi har modtaget information om ønsket returnering.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen retur fra dig, tjekker vi den, og du får herefter tilbagebetalt det beløb, du har betalt til os ved købet – minus eventuelle fragtomkostninger og værditab.

Ønsker du pengene retur for din returnerede vare, vil pengene altid blive tilbagebetalt til det betalingskort ordren er købt med hvis muligt. Hvis ikke det er muligt vil du blive kontaktet efter kontonummer.


Da Boboonline har fragtfri levering, dækkes en eventuel tillægsbetaling for fragt ikke af returretten og denne omkostning kan derfor ikke refunderes.

Levering

Levering af møblerne vil normalt ske indenfor 14 hverdage fra din bestilling.

Du vil senest 2 hverdage efter din bestilling få oplyst, hvilken uge du kan forvente at modtage eller afhente varen.

Du kan vælge mellem følgende leveringsmuligheder:

Fri levering:
- Leveringstid: 7-14 dage
- Ingen omkostninger
- Levering til fortovskant

Uanset dit købs størrelse kan du få leveret fragtfrit til alle adresser i Danmark (Fastland og brofaste øer).
Levering bliver fortaget med egen bil, eksternt fragtfirma eller GLS. Leveringen er til fortovskant eller hoveddøren. Du behøver ikke være hjemme på leveringstidspunktet, hvis varen kan stilles på adressen. (Carport, skur, garage eller lign.) - blot noter det i kommentarfeltet. 

Levering med hjælp til opbæring:
- Leveringstid: 7-16 dage
- Fragtpris: 199,-
- 1 mand hjælper dig ind med varen.

Har du brug for en hjælpende hånd til at få varen ind i huset, kan du tilkøbe denne ydelse. Leveringen vil blive foretaget med egen bil med 1 mand. Du skal selv hjælpe til med at bære varerne op. Du vil 2-3 dage før leveringen modtage en sms med en dato for leveringen. Senest dagen inden modtager du en sms med et 3 timers interval. Det er dig som kunde, som dækker evt. skader ved ind- og opbæringen.


Afhentning på lager:
- Leveringstid 2-10 dage
- Afhent selv i Roslev
- Vi hjælper gerne med pakning af bilen

Hvis du har travlt og hurtigst muligt vil have din varer, har du mulighed for at hente den på vores lager i Roslev. Alle varer bliver lagerført hos producenten. Din varer skal derfor bestilles før, du kan afhente. Du bliver kontaktet, så snart den vil være klar til afhentning.


Ønsker du selv at afhente varen på vores lager i Roslev: Tast "afhenter selv" under fragtform.

Der leveres kun i Danmark inkl. brofaste øer. Ved levering til ikke brofaste øer sker levering til ønsket færgehavn på fastlandet, hvorfra du selv skal transportere varen. Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet. (Levering til Bornholm, ring for fragtpris.)


Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger, der registreres på BOBO Aps, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos BOBO Aps
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren.
http://www.boboonline.dk/ bruger logstatistik. Det betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.
På http://www.boboonline.dk/ anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.
Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos BOBO Aps på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Jf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger, og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

De dataansvarlige er: Administrerende direktør, Nicolai Østergaard & Administrerende direktør, Christian Østergaard

Reklamation

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. BOBO Aps yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

NB. Alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.

NB. De fleste sofaer er under bunden beklædt med et meget tyndt stof, der nemt kan revne under transport mm. Stoffet har ingen praktisk eller kosmetisk betydning, når først sofaen er sat på plads. 

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles BOBO indenfor rimelig tid. Rimelig tid er inden for 2 måneder fra fejlen opdages. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning, afslag i prisen eller ophævelse af aftalen. I forbindelse med reklamationssager afholder BOBO alle fragtomkostninger, såfremt du stadig bor i Danmark (brofaste øer samt Bornholm). Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

I de få tilfælde, hvor der måtte opstå en reklamation, tilstræber vi at yde en så hurtig, fair og effektiv behandling som overhovedet muligt.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

BOBO Aps
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Email: bobo@boboonline.dk
Tlf: 75880058


Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller ved at aflevere varen personligt hos os.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion ved reklamation
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og BOBO Aps har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til bobo@boboonline.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk


Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 10.11.2016

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Boboonline.dk
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Tlf: 75880058
E-mail: bobo@boboonline.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
______________________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Tilmeld nyhedsbrev

Hvis du ønsker at modtage gode tilbud, informaitoner om nyheder osv. så tilmeld dig vores nyhedsbrev. Vi sender nyhedsbrev ud 4-6 gange i måneden.

Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere