Kundeservice: 75 88 00 58 (man-tors 9-15 og fre 9.30-15) /

Reklamationsret

Start med at tjekke din vare

Husk at tjekke din vare, inden for rimelig tid efter modtagelse. Har din vare fejl eller mangler dækker vi hvis muligt altid dette med nye dele, og ellers erstatter/reparerer vi dit møbel, så du ender ud med et intakt møbel. I nogle tilfælde laver vi også et afslag i prisen. 


Ved reklamation vil vi altid bede om et:
- ordrenummer

- billede af label

- billede af udvendig emballage og eventuelle skader herpå. 

- billede af indvendig beskyttelse i kassen.

Dette for at vi kan behandle din reklamation hurtigst og bedst muligt. 

 

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles BOBO Aps indenfor rimelig tid.

 

Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. 

Vi refunderer altid pengene efter vi har modtaget varen.

Obs. på saml selv varer

Det er vigtigt at tjekke disse grundigt inden du begynder at samle varen.

Er der en del der ikke er som det skal være kan vi løse det på en følgende måder:

 

1.  Vi sender nye dele

2. Vi får en mand ud for at fikse fejlen

 

Er en vare samlet kan denne som udgangspunkt ikke tages retur, før at vi har forsøgt at løse problemet med ovenstående muligheder.

Vi dækker alle fragtomkostninger

I forbindelse med reklamationssager afholder BOBO Aps alle fragtomkostninger, fremt du stadig bor i Danmark (brofaste øer samt Bornholm). Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

 

BOBO Aps yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

 

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.


NB. Alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.

NB. De fleste sofaer og diverse andre polstermøbler er under bunden beklædt med et meget tyndt stof, der nemt kan revne under transport mm. Stoffet har ingen praktisk eller kosmetisk betydning, når først sofaen er sat på plads. Et lille hul i bundklædet giver således ikke anledning til reklamationsbehandling.

I de få tilfælde, hvor der måtte opstå en reklamation, tilstræber vi at yde en så hurtig, fair og effektiv behandling som overhovedet muligt. Dog skal du regne med 3-10 hverdages behandling af reklamationer, fordi vores forskellige leverandører skal med ind over. 



Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

BOBO Aps
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Port 10-11
Email: bobo@boboonline.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller ved at aflevere varen personligt hos os.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.



Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og BOBO Aps har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Til top